ще
згорнути
Свіжий номер

Що нового

в освітній сфері

15 серпня

Кабмін збільшив тривалість відпустки для вихователів ЗДО

Відповідну постанову Кабмін затвердив 10 липня 2019 року, в залі Засідань Уряду.

Зміни до постанови Кабміну про надання щорічної основної відпусткиСкачати Docx

Постанова набуває чинності з 1 січня 2020 року.

Оплата праці освітян

Міністр освіти і науки Лілія Гриневич зазначила: «На сьогодні тривалість щорічної основної відпустки вихователів дитсадків – 42 календарні дні. Це значно менше, ніж у їхніх колег, наприклад, вчителів. Хоча, насправді, робота з маленькими дітьми не легша та передбачає вищу міру відповідальності дорослого за життя і здоров’я дитини. Таким чином, прийнята постанова передбачає, що нарешті вихователі також отримають відпустку 56 календарних днів».

14 серпня

Кабмін підвищив зарплату всім педагогічним працівникам закладів дошкільної освіти

У своїй постанові №695 від 10.07.2019 Кабмін вніс зміни до постанови від 11.01.2018 № 22 "Про підвищення оплати праці педагогічних працівників".

Повний текст постановискачати docx

Зокрема, встановлено, що зарплата педагогічних працівників, яким платять за рахунок коштів державного та місцевого бюджетів, виросте на 10% з 1 вересеня 2019 року. До переліку цих працівників входять працівники закладів: 

  • дошкільної освіти
  • позашкільної освіти
  • професійної (професійно-технічної) освіти.

14 серпня

Новий порядок розслідування нещасних випадків, що сталися із здобувачами освіти під час освітнього процесу

Положення про порядок розслідування нещасних випадків, що сталися із здобувачами освіти Скачати Docx

Положення сприятиме встановленню єдиних вимог до порядку розслідування та ведення обліку нещасних випадків, що сталися із здобувачами освіти під час освітнього процесу, профілактиці травматизму в закладах освіти та приведенню нормативно-правових актів у відповідність до законодавства України.

Дії у разі нещасного випадку

Дія Положення поширюється на заклади дошкільної, загальної середньої, професійної, позашкільної, спеціалізованої, фахової передвищої, вищої освіти та заклади післядипломної освіти незалежно від форм власності й підпорядкування.

12 серпня

Програма "Я у Світі" отримала гриф МОН і рекомендована до використання в ЗДО

Методичні рекомендації з організації діяльності ЗДО у 2019/2020 навчальному році Скачати Docx

Програма «Я у Світі» була і залишається єдиною комплексною програмою, яка структурно повністю відповідає Державному стандарту дошкільної освіти — Базовому компоненту дошкільної освіти.

В оновленому варіанті Програми автори ущільнили виклад змісту, внесли необхідні зміни й уточнення, але зберегли основні матеріали, до яких звикли педагоги.

Програма "Я у Світі"

Методичні рекомендації щодо реалізації освітнього змісту Програми, зокрема рубрику «Організація життєдіяльності», буде подано в форматі електронної книги, яка буде доступна передплатникам е-журналу «Вихователь-методист дошкільного закладу».

Навіть якщо ЗДО не працює за Програмою «Я у Світі», в методичному кабінеті вона має бути обов’язково для ознайомлення.

Адже відповідно до Інструктивно-методичних рекомендацій «Щодо організації діяльності закладів освіти, що забезпечують здобуття дошкільної освіти у 2019/2020 навчальному році» у закладі освіти можна використовувати кілька комплексних та парціальних програм (лист МОН України від 02.07.2019 № 1/9-419).

Чинні комплексні освітні програми на 2019/2020 навчальний рік

• Впевнений старт. Освітня програма для дітей середнього дошкільного віку (за загальною науковою редакцією Тамари Піроженко);

• Впевнений старт. Освітня програма для дітей старшого дошкільного віку (автори — Наталія Гавриш, Тамара Піроженко, Олена Хартман, Антоніна Шевчук, Олексій Рогозянський);

• Дитина в дошкільні роки. Комплексна освітня програма (науковий керівник — Катерина Крутій);

• Дитина. Освітня програма для дітей від 2 до 7 років (керівник проекту Віктор Огнев’юк, наукове редагування — Ганна Бєлєнька, Олена Половіна, авторський колектив — Ольга Богініч, Олена Коваленко, Марина Машовець та інші);

• Світ дитинства. Комплексна освітня програма для дошкільних навчальних закладів (науковий керівник Алла Богуш);

• Соняшник. Комплексна програма розвитку, навчання і виховання дітей дошкільного віку (автор Любомира Калуська);

• Українське дошкілля. Програма розвитку дитини дошкільного віку (автори — Олександра Білан, Л. М.Возна, О. Л.Максименко та інші);

• Я у Світі. Програма розвитку дитини від народження до шести років (за загальною науковою редакцією Олени Кононко);

 

2 серпня

В Україні створено Інститут розвитку освіти

Розпорядження про утворення Інститутускачати docx

Перошочергове завдання інституту — робота над реформою загальної середньої освіти.

Також інститут займатиметься:

  • розробленням державних стандартів, типових освітніх та навчальних програм
  • питаннями підвищення кваліфікації педагогічних працівників
  • забезпеченням підручниками педагогічних працівників та здобувачів загальної середньої освіти.

Планується, що згодом Український інститут розвитку освіти забере на себе повноваження Інституту модернізації змісту освіти, який згодом ліквідують.

2 серпня

Грошова допомога у 10 місячних пенсій для освітян, що виходять на пенсію

Грошову допомогу одноразово виплатять органи Пенсійного фонду одночасно із першою виплатою пенсії, що призначено до виплати (пункт 7 Порядку).

До переліку посад педагогічних працівників, робота на яких дає право на пенсію за вислугу років, а отже і право на грошову допомогу, входять не всі посади, а лише деякі.

Повний перелік посадскачати docx

24 липня

Встигніть подати заявку на Global Teacher Prize Ukraine

Щорічна премія Global Teacher Prize Ukraine для вчителів-агентів освітянських змін. Премія покликана відзначити досягнення вчителя не лише щодо своїх учнів, а й щодо суспільства, та підкреслити важливість педагогів в Україні.

Подати заявку

Переможець премії отримає 250 тисяч гривень, поїздку в Дубай та участь у Global Education and Skills Forum, рік навчання від ГC "Освіторія" та інші цінні подарунки, зокрема інтерактивна панель EdPro вартістю 130 тисяч гривень, яку встановлять в одній із шкіл.

Також бібліотека освітнього закладу одного з учасників поповниться сучасними книжками від Видавництва Старого Лева. ‍Окрім того, Grade Education Centre надасть навчання для вчителів вартістю 40 тисяч гривень.

Критерії оцінювання вчителів:

  • Досягнення помітних результатів у навчанні учнів;
  • Застосування інноваційних та ефективних освітніх практик, які можуть вплинути на освіту в усьому світі;
  • Визнання досягнень учителів у класі та поза його межами учнями, колегами, директорами шкіл чи членами спільноти;
  • Допомога дітям, щоб вони ставали громадянами світу, викладання матеріалу, що ґрунтується на цінностях розвитку в молоді навичок для життя та роботи;
  • Досягнення, які забезпечують суспільство унікальними моделями для реалізації успіху не лише особистого, а й загального, зокрема у викладацькій професії.

23 липня

Розроблено стратегію розвитку оцінювання у школі до 2030 року

Презентація стратегії розвитку оцінювання у школі до 2030 року Скачати PDF Стратегія розвитку оцінювання у школі до 2030 рокуСкачати PDF

Метою стратегії є створення системи освітніх оцінювань, яка має орієнтуватися на чотири ключові позиції:

  • сприяти підвищенню якості початкової, базової середньої та повної середньої освіти;
  • накопичувати об’єктивну інформацію про освітній процес і результати навчання здобувачів загальної середньої освіти;
  • підтримувати освітній процес у закладах загальної середньої освіти;
  • підтримувати вчителів, підвищувати довіру до них.

Стратегія дасть змогу створити повноцінну систему освітніх оцінювань на ключових етапах здобуття загальної середньої освіти.

У документі зосереджено увагу на питаннях:

  • оцінювання на етапі закінчення здобуття початкової освіти;
  • оцінювання на етапі закінчення здобуття базової середньої освіти;
  • оцінювання на етапі закінчення здобуття профільної середньої освіти;
  • системи національних і міжнародних досліджень якості освіти;
  • загальнодержавних електронних школах (e-НУШ);
  • профорієнтаційного тестування на етапі закінчення здобуття базової середньої освіти.

23 липня

Як керівнику закладу освіти знайти джерела фінансування

Де б Ви не працювали — скрізь є можливість знайти спонсорів та додаткові джерела фінансування.

Отримати фінансування 

"Один з напрямів діяльності керівника закладу освіти – пошук джерел фінансування. В умовах автономії закладів освіти це питання стає особливо актуальним. Державне фінансування забезпечує не всі потреби розвитку шкіл та дитячих садків, а, отже, додаткові джерела коштів — необхідні", — вважає Інна Кіндрат, головний редактор Платформи професійного розвитку EdManagement.

17 липня

Підписано Меморандум про співпрацю в сфері використання українських фільмів у навчальному процесі в школах

«Для нас справді дуже важливо забезпечити дітей сучасним цікавим змістом освіти і навчальними матеріалами, які можуть мотивувати до навчання. Зараз в Україні розвивається чудовий медійний контент, який створений в Україні і який підтримується державним бюджетом. Ми досягли домовленостей з Міністерством культури про те, що Мінкультури забезпечуватиме передачу МОН фільмокопій український стрічок, майнові права інтелектуальної власності яких належать державі», – повідомила Лілія Гриневич.

Українська історія в кінофільмах: посібник для вчителя Скачати PDF

На думку Міністра, такі матеріали мотивуватимуть дітей, дадуть їм можливість навчатись в цікавий спосіб і ознайомлюватися з сучасним культурним продуктом.

Фільми планують розміщувати на спеціальному електронному порталі, який буде в доступі для закладів освіти. Також там будуть розміщуватися тизери до фільмів.

 

17 липня

Зареєстровано перші територіальні органи Державної служби якості освіти України

Лист ДСЯО щодо системи забезпечення якості освіти Скачати Docx

Перші управління зареєстровано у 9 областях:

  1. Волинській;
  2. Івано-Франківській;
  3. Миколаївській;
  4. Одеській;
  5. Полтавській;
  6. Рівненській;
  7. Тернопільській;
  8. Хмельницькій;
  9. Чернівецькій.

Управління першими розпочнуть реалізацію повноважень Служби на територіях відповідних областей. Будуть співпрацювати з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, з керівниками закладів освіти, педагогами, батьками та учнями.

Функції управлінь:

  • проводити інституційний аудит закладів освіти;
  • надавати рекомендації закладам освіти щодо організації та функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти;
  • брати участь у сертифікації педагогічних працівників в частині вивчення практичного досвіду їхньої роботи;
  • здійснювати державний нагляд за діяльністю закладів освіти щодо дотримання ними вимог законодавства про освіту та видавати обов’язкові до виконання розпорядження щодо усунення виявлених порушень;
  • вивчати роботу органів місцевого самоврядування з реалізації ними освітньої політики щодо забезпечення якості освіти на відповідній території згідно із законодавством про освіту;
  • здійснювати контроль за веденням обліку дітей шкільного віку в частині здійснення структурними підрозділами місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування повноважень, визначених законом.

16 липня

Електронні учнівські квитки для школярів

Учні столичних шкіл отримають електронні учнівські квитки для користування пільговим проїздом у громадському транспорті.

Електронний квитокВідкрити зображення

А у спеціальному додатку за квитком можна буде відстежувати переміщення дитини.

На початку 2019/2020 навчального року батьки зможуть зареєструватись на Порталі надання електронних послуг та ввести дані дитини, щоб отримати учнівський квиток.

Електронний учнівський квиток надаватиметься за кошти міського бюджету.

15 липня

Відбулась презентація посібника з інклюзивної освіти

Видання стало результатом практичних і теоретичних напрацювань науково-педагогічного проекту «Інклюзивна освіта – рівень свідомості нації».

Посібник "Інклюзивна освіта"Скачати PDF

Посібник складається з важливих для інклюзії тем:

  • інклюзивна освіта як сфера відповідальності держави і громадянського суспільства;
  • державно-громадське управління інклюзивної освіти;
  • дитина з особливими потребами як суб’єкт інклюзивної освіти;
  • організація освітнього процесу в умовах інклюзивної освіти;
  • технологія навчання в інклюзивному освітньому середовищі. 

Мета посібника – оволодіння педагогами компетентностями щодо засад інклюзивної освіти, системи державно-громадського управління інклюзивною освітою, особливостей психофізичного розвитку дитини з особливими освітніми потребами, основних принципів та технологій організації освітнього процесу в умовах інклюзивної освіти.

Особлива увага зосереджена на питаннях навчання дитини з особливими освітніми потребами в системі закладів загальної середньої освіти. 

12 липня

Учні початкової школи зобов’язані носити світловідбивні жилети в темну пору доби

З 1 вересня усі учні 1-4 класів мають носити спеціальні світловідбивні жилети в темну пору доби. Це зроблено для того, аби діти були помітними для водіїв та інших учасників дорожнього руху.

Прем’єр вже показав прототип жилета.

Прототип жилетавідкрити зображення

Гройсман зазначив, що потрібно створити систему захисту дітей, в якій питання безпеки на дорогах — пріорітетне.

Жилети розроблять індивідуально для кожного учня та видаватимуть безкоштовно.

5 липня

Методичні рекомендації щодо організації діяльності закладів дошкільної освіти у 2019/2020 навчальному році

Методичні рекомендації з організації діяльності ЗДО у 2019/2020 навчальному роціСкачати Docx

Зокрема, вказано, що педагогічні колективи закладів освіти мають набувати досвід діяльності в умовах автономії. Органи управління освіти, методичні служби надаватимуть допомогу з питань:

  • Вибору освітньої програми, напрямів організації освітнього процесу, методів підвищення професійної компетентності працівників;
  • прийняття управлінських рішень щодо стратегічних перспектив розвитку закладу освіти;
  • відповідальності за хід і результати освітнього процесу;
  • забезпечення партнерських стосунків у взаєминах із дітьми та батьками.

В інструктивно-методичних рекомендаціях особливу увагу приділено питанням:

  • організації освітнього процесу;
  • педагогіці партнерства;
  • діяльності інклюзивних груп;
  • підвищенню кваліфікації педагогів;
  • плануванню та партнерській взаємодії.

У 2019/2020 навчальному році увагу зосереджено на педагогіці партнерства. Вона передбачає вміння співпрацювати з дітьми та батьками.

 

4 липня

Відбувся семінар «Система оцінювання якості освіти у Франції»

Під час семінару з доповідями про особливості функціонування системи освіти Франції виступили:

  • Фабріс ПЕТО, Аташе з питань співробітництва в галузі французької мови Посольства Франції в Україні
  • Tьєррі УЄЛЬ, інспектор початкової школи (країни Континентальної Європи) з резиденцією в Берліні
  • Гі ШЕРКІ, регіональний інспектор мовних дисциплін учбового округу Гренобля
  • Дезі ОДДОН, директорка Французького ліцею ім. Анни Київської
  • Флоріан КОССА, завідувач початкових класів Французького ліцею ім. Анни Київської.

Освітня сиестема у Франціїскачати презентацію

Пропонуємо кілька цікавих фактів про освіту у Франції.

Конституція Франції гарантує дітям та дорослим рівний доступ до навчання, професійного становлення та культури і визначає як обов’язок держави організацію державної освіти на всіх рівнях на безкоштовній основі та за принципом світськості.

У французькій системі освіти відображені традиційні республіканські цінності:

  • свобода, рівність, братерство; світськість; відмова від дискримінації в будь-якій формі
  • рівність між хлопчиками та дівчатками
  • виховання в галузі прав людини.

Шкільне навчання у Франції безплатне з 1881 року, а ще з 1664 року на посаду вчителя проводять конкурсний добір. З 2019 року запроваджене обов’язкове навчання з віку трьох років. Загалом навчання триває 15 років і поділене на чотири цикли:

  • матуральна школа (3–6 років)
  • елементарна школа (6–9 років)
  • коледж (9–12 і 12–15 років)
  • ліцей (15–18 років).

Виходячи з багаторічного досвіду, представники обох країн дійшли спільної думки, що якість освіти будується на трьох умовах:

  • привабливість професії вчителя;
  • постійна робота над удосконаленням педагогічної практики;
  • підтримка шкіл та здобувачів освіти.

У семінарі взяли участь і представники редакції журналу "Заступник директора школи" Цифрового видавництва MCFR.

2 липня

Розроблено Меморандум співпраці між педагогами, батьками та учнями

Меморандум – це не нормативно-правовий акт, який школи обов’язково мусять використовувати. Його слід приймати лише за умови обговорення зі шкільною спільнотою кожного з пунктів.

Меморандум співпраці між учасниками освітнього процесуСкачати Docx

Мета Меморандуму – допомогти шкільним спільнотам дійти згоди і впорядкувати всі аспекти життя школи за новими, сучасними принципами.

Документ описує правила комунікації та ухвалення рішень у школі.

Меморандум дозволяє кожній шкільній громаді доповнити його своїми змістом, розділами та спільно узгодженими правилами.

Документ складається з трьох ключових розділів:

  • Правила та регламенти
  • Підвищення ефективності освітнього процесу
  • Безпека в школі

Громадська організація «Смарт освіта» розробляла Меморандум спільно зі школами та освітніми експертами.

Проект здійснюється за підтримки програми "Долучайся" Пакт, USAID та у співпраці з Міністерством освіти та науки.

 

2 липня

Затверджено Порядок переведення учнів до наступного класу

Порядок переведення учнівСкачати Docx

Учнів 1 та 2 класів зможуть залишити у тому самому класі лише на підставі письмового звернення батьків до школи.

А учнів 3-8 класів зможуть залишити на другий рік навчання або перевести до наступного класу для продовження навчання за індивідуальним навчальним планом.

Таке рішення ухвалюватиме педагогічна рада школи та один з батьків у випадку, якщо за результатами річного оцінювання учень здобув початковий рівень (1, 2, 3 бали) з таких предметів:

  • української мови
  • математики
  • алгебри або геометрії.

У класах з навчанням мовами корінних народів чи національних меншин цей перелік доповнюється мовою навчання.

Повторно навчатись в одному і тому самому класі початкової або базової школи можна лише один раз.

21 червня

Президент скасував Указ про шкільну форму для учнів

Раніше об’єднання батьків подало петицію на сайті Президента про скасування Указу про шкільну форму.

Петиція про скасування шкільної формиСкачати Docx

Указ ухвалили для забезпечення дітей недорогою шкільною формою, а соціально незахищені категорії населення мали отримувати її безкоштовно. Однак, відповідних зразків форми не розробили.

На думку авторів петиції, існування цього Указу дає право окремим авторитарним керівникам шкіл вимагати від батьків придбання форми певного зразка, нерідко, за завищеними цінами.

Петицію підтримало більше 6 тисяч людей з необхідних 25 тисяч. Проте Указ про шкільну форму Президент скасував до завершення голосування.

20 червня

Затверджено Положення про освітні округи та опорні школи

Місцева влада сіл, селищ, районів та об'єднаних територіальних громад у межах одного або кількох регіонів зможе об'єднуватися для створення освітніх округів. До округів зможуть входити опорні школи, заклади позашкільної освіти, культури та спорту, інклюзивно-ресурсні центри та міжшкільні ресурсні центри.

Облаштування опорної школи буде відбуватися за принципами Нового освітнього простору.

Методичні рекомендації щодо організації освітнього просторуСкачати PDF

Положення про освітній округ описує процедуру конкурсу на отримання відповідного статусу, мінімальну кількість учнів, структуру освітнього процесу.

Між засновниками закладів у межах одного округу буде укладатись договір про спільну діяльність. У договорі буде вказано відповідальних за організацію освітнього процесу, підвезення до опорних шкіл, забезпечення навчальним обладнанням тощо.

13 червня

Проект Державного стандарту базової середньої освіти – громадське обговорення

Державний стандарт базової середньої освітиСкачати Docx

Новий проект стандарту визначає вимоги до обов’язкових результатів навчання та компетентностей школярів, загальний обсяг їх навчального навантаження впродовж навчання у 5-9 класі.

Крім того, проект стандарту визначає підходи до оцінювання навчальних досягнень учнів.

Державний стандарт, у разі його ухвалення урядом, застосовуватиметься з 1 вересня 2022 року для учнів, які навчатимуться за програмами дванадцятирічної повної загальної середньої освіти.

Цей Державний стандарт стане основою для розроблення типових та інших освітніх програм.

На основі освітніх програм будуть розроблені навчальні програми, у яких буде визначено опис очікуваних результатів навчання з навчальних предметів, перелік та послідовність вивчення тем навчального матеріалу, рекомендації щодо кількості годин на кожну тему, розподіл тем за роками навчання та кількістю годин, відведених на вивчення навчального предмета (інтегрованого курсу).

Пропозиції та зауваження — до 25.07.2019 на електронну скриньку linnyk@mon.gov.ua, r.shyyan@gmail.com. 

10 червня

Беріть участь у Літній школі з медіаграмотності

Анкета на участь

Ви школяр? Хочете дізнатися про основні засади роботи журналіста? Прагнете на практиці опанувати фундаментальні принципи професії? Бажаєте набути навичок критичного мислення, вміти виявляти фейки та професійно працювати з джерелами інформації? Запрошуємо взяти участь у заході та отримати актуальні знання від фахівців медіасфери!

 Що: Літня школа з медіаграмотності.
Коли: 4-7 липня 2019 рік.
Де: заміський комплекс під Києвом.


До участі у заході будуть запрошені групи учнів (4-6 осіб) та 1 супроводжуючий вчитель.

Участь у тренінгу є безкоштовною. Харчування, проживання за рахунок організаторів. Компенсація витрат на проїзд здійснюється при наявності підтверджуючих квитків. Перевага надається учасникам з Луганської та Донецької областей, а також внутрішньо-переміщеним особам, які цікавляться тематикою медіа. Відбір учасників відбуватиметься на конкурсних засадах.

Заявки приймаються до 18 червня 2019 року. 

Контактна особа: 
Юлія Кулик, асистент проектів АУП
0507344579
info@aup.com.ua

7 червня

Освітянам поновили право піти на пенсію за вислугу років

Рішення «Про пенсійне забезпечення»Скачати PDF

4 червня 2019 року Конституційний Суд ухвалив рішення щодо відповідності Конституції України окремих положень закону «Про пенсійне забезпечення». 

Цим рішенням Конституційний Суд визнав такими, що не відповідають Конституції України, деякі положення статей 54 та 55 закону «Про пенсійне забезпечення».

У Рішенні зазначається, що Законом встановлено як додаткову умову для призначення пенсії за вислугу років досягнення певного віку окремим категоріям працівників, зокрема 55 років для працівників освіти, охорони здоров’я та соціального забезпечення.

Конституційний Суд України зазначає, що зміни у сфері пенсійного забезпечення мають бути обгрунтованими, здійснюватися поступово, обачно й у заздалегідь обміркований спосіб, базуватися на об’єктивних критеріях, бути пропорційними меті зміни юридичного регулювання, забезпечувати справедливий баланс між загальними інтересами суспільства й обов’язком захищати права людини, не порушуючи при цьому сутності права на соціальний захист.

Втрата професійної працездатності або придатності не пов’язана з досягненням працівником певного віку, тому не може бути умовою для призначення пенсії за вислугу років.

Рішення Конституційного Суду України є обов’язковим, остаточним та таким, що не може бути оскаржено. 

6 червня

Порядок видачі документів про початкову освіту - громадське обговорення

Порядок замовлення, виготовлення, видачі та обліку документів про початкову освітуСкачати Docx

Порядок визначає механізм видачі документів про початкову освіту.

Документ буде відображати інформацію про здобуту початкову освіту і зберігатиметься в Єдиній державній електронній базі з питань освіти, а також може бути відтвореним на папері, відповідно до зразків, затверджених МОН.

Свідоцтва видаватимуться представникам випускників і міститимуть інформацію щодо здобуття учнем початкової освіти.

Планується, що школи щороку не пізніше 15 квітня подаватимуть списки школярів, які завершують навчання в початковій школі, відповідним органам управління у сфері освіти.

Пропозиції та зауваження — до 24.06.2019 на електронну скриньку putsova@mon.gov.ua. 

5 червня

Затверджено Методичні рекомендації щодо створення, змісту та завантаження е-портфоліо

Методичні рекомендації щодо створення е-портфоліоСкачати PDF

Електронне портфоліо - сформована учасником сертифікації в електронному вигляді добірка матеріалів, що свідчить про педагогічну майстерність учасника сертифікації. Методичні рекомендації щодо створення, змісту та завантаження е-портфоліо затверджено МОН наказом від 30 травня 2019 року № 755. Рекомендації призначені для використання учасниками сертифікації під час проведення власної педагогічної майстерності з формування ключових компетентностей і вмінь. Самооцінювання учасником сертифікації здійснюється з метою проведення оцінки динаміки професійного зростання та індивідуального розвитку, виявлення сильних і слабких сторін власної професійної діяльності. Результати учасник сертифікації має відобразити у створеному ним е-портфоліо, яке включає:
  • заповнену анкету самооцінювання, форма затверджена наказом Державної служби якості освіти України від 01.04.2019 № 01-11/16;
  • опис навчального заняття, проведеного учасником сертифікації відповідно до навчального плану.

30 травня

Наставники для молодих вчителів отримають доплату

Проект Закону «Про повну загальну середню освіту»Скачати PDF

Відтак, молодий вчитель отримує наставника, який зобов`язаний надавати консультації та допомагати вчителю стати успішним.

Передбачається, що за таку роботу наставник отримуватиме 20% надбавку.

Нагадаємо, що 29 травня профільний парламентський комітет з питань науки і освіти рекомендував прийняти проект закону «Про повну загальну середню освіту» за основу в першому читанні.

27 травня

Проект наказу «Про затвердження Порядку конкурсного відбору підручників» — громадське обговорення

Проект наказу «Про затвердження Порядку конкурсного відбору підручників»скачати Docx.

Новий порядок визначає механізм проведення конкурсного відбору підручників з навчальних предметів.

Конкурс планують проводити окремо для кожного класу в два етапи. Спочатку – проведення експертизи електронних версій підручників та розгляд питання надання підручникам відповідного грифа. Після цього – вибір підручників, яким надано гриф, закладами освіти.

Порядок також визначає вимоги до оформлення підручників, порядок подання підручників на конкурс, механізм проведення кожного етапу конкурсу та підбиття підсумків конкурсу.

Пропозиції та зауваження — 24.06.2019 на електронну скриньку mishchenkov@mon.gov.ua.

20 травня

Проект постанови «Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання» — громадське обговорення

 

Проект постанови «Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання»Скачать docx.

Нова редакція направлена на вдосконалення механізмів організації інклюзивного навчання учнів з особливими освітніми потребами, що здобувають загальну середню освіту, надає додаткові можливості для дотримання прав осіб з особливими освітніми потребами на освіту.

 

Пропозиції та зауваження надсилайте до 31.05.2019 на електронну скриньку: nabochenko@mon.gov.ua

16 травня

На Київщині взяли курс на омолодження педагогічних кадрів

Програма розвитку системи освіти Київської області скачати Docx

Програма розроблена з метою реформування системи освіти області відповідно до нового Закону України «Про освіту» та реалізації Концепції державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти на період до 2029 року «Нова українська школа».

Програма покликана вирішити проблеми, що сповільнюють розвиток системи освіти. Однією з них є проблема кадрового забезпечення закладів освіти, підвищення професіоналізму педагогів.

Планується зменшити кількість педагогічних та керівних кадрів пенсійного віку в школах, створити умови та залучити молодих спеціалістів до роботи, вирішити питання можливості переведення на контрактну форму трудового договору всіх керівників шкіл.

Зокрема, у Програмі зазначено, що у школах Києва та області працюють 22% вчителів-пенсіонерів, а це становить 3 602 особи.

На противагу, вчителі, які мають стаж роботи педагогом до 3-х років складає 6,9%, що становить 1 101 особу.

Також Програма зазначає, що кількість керівників шкіл пенсійного віку виросла і становить 11,2%.

Потреба у педагогічних кадрах шкіл Київської області на 2017/2018 роки становила 256 вчителів, зокрема, з математики – 29, інформатики – 34, англійської мови – 24, початкового навчання – 34.

10 травня

Долучайтеся до онлайн-уроку «Європа починається з тебе»

Взяти участь

Захід організовано за підтримки МОН, Мінінформполітики, Офісу Віце-прем’єрки з питань європейської та євроатлантичної інтеграції Іванни Климпуш-Цинцадзе, проекту ЄС «Association4U» та Google Україна.

Лектором уроку стане тележурналіст Майкл Щур.

Мета уроку — залучення учнів 8-11 класів та усіх бажаючих до впровадження європейських цінностей і стандартів, а також їх вплив на якість життя в Україні.

Поставити заздалегідь питання Майклу Щуру можна через реєстраційну форму https://bit.ly/2V8VP5I або скористатись електронною поштою: values.ukraine@gmail.com.

Читайте в журналі "Заступник директора школи"